Rektosel (Barsakların Vajina İçine Doğru Fıtıklaşması) Belirtileri

Rektosel (Barsakların Vajina İçine Doğru Fıtıklaşması) Belirtileri

Rektosel ya da bağırsak fıtığı, bağırsağın ön ve son kısmı arasında bulunan bağlantı noktasının zayıflayarak yırtılması olarak karşımıza çıkmaktadır. Normalde bu bağlantı noktası erkeklerde çok daha kuvvetli olsa da çeşitli nedenlerden ötürü bu noktada çeşitli yırtılmalar meydana gelebilmektedir. Kadınlarda vajinal problem ve doğum sıklıklarına göre kendini belli eden bağırsak fıtığı, çeşitli yöntemler dahilinde tedavi edilebilmektedir. Peki ama bağırsak fıtığı nedir ve belirtileri nelerdir?

Bağırsak Fıtığı Nedir?

Rektum (kalın bağırsağın alt kısmı) ön duvarının kadınlarda vajina arka duvarı içine saklanması durumu bağırsak fıtığı olarak bilinmektedir. Çok yaygın bir hastalık olan bağırsak fıtığı çoğunlukla belirti vermemektedir. Rektumu vajinadan ayıran ince duvar dokusunun zayıflaması ve vajinal duvarın şişmesi ile kendini belli eden hastalık, kadınlarda çoğunlukla bel ağrısı, ağrılı cinsel ilişki vb. şeklinde kendini göstermektedir. Peki rektosel belirtileri nelerdir? Hastalık neden olur?

Bağırsak Fıtığı Neden Olur?

Bağırsak fıtığının oluşum nedenleri çoğunlukla değişiklik göstermektedir. Bu bağlamda kadınlarda çoğunlukla sık yapılan doğumlar, bağırsak fıtığına neden olabilmektedir. Öte yandan doğum esnasında zorlama da rektosele neden olabilmektedir. Peki bağırsak fıtığı belirtisi nelerdir?

Bağırsak Fıtığı Belirtileri Nelerdir?

Bağırsak fıtığı genel olarak farklı belirtiler ile kendini göstermektedir. Bağırsak fıtığının belirtilerini genel olarak aşağıdaki gibi sıralamak olanaklıdır:

• Çoklu doğum
  • Dışkılama esnasında yaşanan güçlük
  • Vajinadaki vajinal açıklıktan çıkan yumuşak kabarık bir doku
  • Zor vajinal doğumlar
  • Bağırsak hareketinden sonra rektumun tamamen boşalmadığı hissi
  • Kronik öksürük
  • Ağır nesneler kaldırmak
  • Cinsel kaygılar duymak ya da vajinal dokuda gevşeklik hissi
  • Basınç ya da dolgunluk hissi
  • Menopoz sonrası östrojen eksikliğinden kaynaklanmakta olan vajinal kaslarda zayıflama

Rektal belirtiler ise şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Rektal ağrı
  • Kabızlık
  • Gün boyunca birden fazla dışkılama
  • Bağırsak hareketi ile birlikte gelen süzülme
  • Bağırsak hareketi sırasında zorluk yaşanması

Vajinal belirtiler ise şu şekildedir:

• Vajinada dolgunluk hissi
  • Vajinal kanama
  • Cinsel ilişkide ağrı

Bağırsak fıtığı belirtisi bağlamında yukarıdaki gibi bir sıralama yapılabilmekte olup kişilerin bu belirtilerden herhangi birine sahip olması durumunda doktora görünmesi gerekmektedir.

Bağırsak Fıtığı Riskini Azaltmak için Neler Yapılabilir?

Bağırsak fıtığı riskinin azaltılması adına çeşitli hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Rektosel riskinin azaltılabilmesi adına alınacak önlemler genel hatlarıyla aşağıdaki gibi sıralanabilmektedir:

• Hormon değişim terapisi
  • Kegel ve pelvis tabanı egzersizleri gibi birtakım egzersizler yapmak
  • Günlük su tüketimini günde 6-8 bardak olacak şekilde arttırmak
  • Yüksek lifli diyet yaparak sağlıklı bir şekilde kilo vermeye çalışmak
  • Bağırsak hareketi esnasında vajinanın arkasına basınç uygulamak
  • Bağırsak hareketleri bağlamında aşırı süzmeyi önlemeye çalışmak

Bağırsak fıtığı risklerinin azaltılması için gerçekleştirilecek olan bu uygulamalar kişinin kendini rahat hissetmesi adına çok önemlidir. Peki bağırsak fıtığı tanı yöntemleri nelerdir?

Bağırsak Fıtığı Tanı Yöntemleri Nelerdir?

Pek çok insan rektosel ameliyatı olan var mı şeklinde bir soru sormakta olsa da ameliyatın mahiyetinin ne olduğuna ve sorunun çözümlenmesine yönelik doktorların verdiği bilgiler en sağlıklısıdır. Bu bağlamda bağırsak fıtığı belirtilerinin herhangi birinin görülmesi durumunda doktora gidilmesi gerekmektedir.

Tedavi yöntemleri öncesinde bağırsak fıtığı tanısının konulması gerekmektedir. Bağırsak fıtığı tanısı konulabilmesi adına bazı tetkikler yapılmakta olup bu tetkikler sonrasında tedavi sürecine başlanmaktadır. Defekografi adı verilen röntgen, rektum ve anal kanalların değişimini göstermekte olup tanı aşamasında bu yöntemden faydalanılmaktadır.

Bağırsak Fıtığı Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Bağırsak fıtığı tedavisi bağlamında cerrahi işlemlere başvurulduğu bilinmektedir. Cerrahi müdahalenin amaçları ise aşağıdaki gibi sıralanabilmektedir:

• Rektoselin sebebiyet verdiği fazladan dokuyu çıkarmak
  • Rektum ile vajen arasında bulunan duvarın çevresindeki doku ile kuvvetlendirilmesi ya da bir örgü yama kullanılması

Yukarıdaki amaçlar doğrultusunda gerçekleştirilen bağırsak fıtığı ameliyatının, sorunun giderilmesi hususunda oldukça önemli olduğunu ifade etmek gerekmektedir. Bağırsak fıtığı belirtilerinden herhangi birine sahip olan kişilerin vakit kaybetmeden doktor muayenesine başvurması gerekmektedir.