Kızlık Zarı Zedelenmesi Belirtileri Nelerdir?

Pek çok kadın açısından kızlık zarının en etkili şekilde muhafaza edilmesi önemli bir noktadır.

Kızlık Zarı Zedelenmesi Belirtileri

Pek çok kadın açısından kızlık zarının en etkili şekilde muhafaza edilmesi önemli bir noktadır ve son derece hassas yapıya sahip olan bu zarın hangi durumlarda nasıl tepki verdiği merak edilmektedir. Kızlık zarı zedelenmesi adı verilen ve çok sık bir sorun olarak kadınların karşısına çıkabilen sağlık sorununun neden ve belirtileri ise birçok sebebe bağlı olarak farklılık gösterebilmektedir.

Kızlık Zarı Zedelenmesi Nedir?

Kızlık zarı zedelenmesi, en genel anlamıyla vajinanın giriş bölgesinde yer alan zarın çeşitli nedenlerle deforme olması ya da zedelenmesine denmektedir. Hymen adı verilen kızlık zarı, vajinanın yaklaşık olarak 1.5 cm kadar gerisinde bulunur ve bu sebepten dolayı da zedelenmeye uygun bir pozisyona sahiptir. Kızlık zarının var olma sebebi ise vajinanın özellikle bağışıklık sisteminin güçlü olmadığı çocukluk dönemlerinde vajinanın korunabilmesini sağlamaktır.

Kızlık zarında gerçekleşen zedelenme ile yırtılma çoğu zaman birbirine karıştırılıyor olsa da kızlık zarı zedelenmesi ve yırtılması arasındaki fark düşünüldüğünden çok daha belirgin şekildedir. Kızlık zarının zedelenmesi durumlarında, zar bölgesinde kızarıklıklar, kaşıntı, şişlik, tahriş ve hatta bir miktar kan gelmesi gözlemlenebilir.

Kızlık zarının yırtılması durumlarında ise belirtilerin daha belirgin ve zedeleyici olduğu gözlemlenmektedir. Yırtılma durumlarında kızlık zarı doğrudan tahrip olduğundan cerrahi müdahale zorunlu olarak söz konusu olabilmektedir. Dolayısıyla kızlık zarı zedelenmesi ve yırtılması arasındaki fark temel olarak yırtılma durumlarında geriye dönüşün organik yollarla kendiliğinden sağlanmasının mümkün olmamasıdır.

Kızlık Zarı Zedelenmesinin Nedenleri Nelerdir?

Kızlık zarı zedelenmesi sorunlarının pek çok farklı nedeni olabildiği gibi çoğunlukla belli başlı sebeplerden dolayı oluşan sağlık sorunları gözlemlenmektedir. Özellikle yanlış cinsel birliktelik ve cinsellik hakkında kadınların yeterli düzeyde bilgi sahibi olmaması, zedelenme nedenlerinin temel olarak ortaya çıkmasına aracılık eder..

Kızlık zarı zedelenmesinin nedenleri çoğunlukla şu şekilde gerçekleşir;

• Sivri cisimlerin batması, kazalar, bisikletten düşme gibi travmalar
  • Kişinin kendi rızasının dışında gerçekleşen cinsel istismar durumlarında kızlık zarı zedelenebilir.
  • Sürtünme ile kızlık zarının zedelenmesi mümkündür. Bu noktada ped, cinsel obje, eşyalar ve benzeri unsurların vajinaya sürtünmüş olması zedelenme olasılığını arttırır.
  • Bazı durumlarda enfeksiyonlardan kaynaklı zedelenmelerin oluştuğu da gözlemlenmektedir ve dolayısıyla enfeksiyonlar da kızlık zarı zedelenmesine sebebiyet verebilir.
  • Kızlı zarı zedelenmelerinde en çok rastlanan ve çoğunlukla hastalar tarafından zedelenme öyküleri gözlemlendiğinde elde edilen bulgu mastürbasyondur. Mastürbasyon süreci boyunca kişinin kendisi uyarırken sert veya ani hareketlerde bulunması zedelenmelere yol açabilir.

Gibi durumlar kızlık zarı zedelenmesi nedenleri arasında diğer pek çok sebebe göre daha en ön plana çıkan nedenlerdir.

Kızlık Zarı Zedelenmesi Nasıl Anlaşılır?

Çoğu zamanda evde kızlık zarı kontrolü yapılmak isteniyor olsa da kızlık zarı ile ilgili yaşanabilecek sağlık sorunlarının en etkili şekilde tedavi edilmesi ve bu sağlık sorunlarının kalıcı izler bırakmaması adına uzmanlar tarafından muayene olunması tavsiye edilir.

Aynı zamanda evde kızlık zarı kontrolü için kesin bir çözüm önerisi ya da yöntem bulunmamaktadır. Buna karşın kızlık zarı zedelenmesi sağlık sorunlarının belirtileri başlangıç aşamasında teşhisin koyulabilmesi adına bazı püf noktalar içerir. Dolayısıyla bu tarz belirtilere sahip olunması durumunda uzman hekimlere başvurulması gerekmektedir.

Kızlık Zarı Zedelenmesinin Belirtileri

Belirtilmiş olduğu gibi kızlık zarı zedelenmesi belirtileri pek çok farklı sebepten ortaya çıkabilir ve aynı şekilde birden fazla sonuçlar da gözlemlenebilmektedir. Dolayısıyla her ne kadar zedelenme belirtileri açık bir şekilde ortaya koyulabiliyor olsa da genel olarak kesin bir teşhisin koyulması adına hekimler tarafından muayene zorunlulukla gereklidir.

Bu bağlamda kızlık zarı zedelenmesi belirtileri genel hatlarıyla şu şekildedir:

• Kızlık zarının zedelenmesi durumlarında en çok gözlemlenen belirti kaşıntıdır ve zar bölgesinde yoğun bir kaşıntı hissinin oluşması mümkündür.
  • Kızlık zarı zedelenmelerinde en çok gözlemlenen bir diğer durum da kızarıklıktır. Zedelenme durumlarında bölgesel bir iltihaplanma gerçekleşiyor olduğundan bu noktada hafif kızarıklıkların oluşması olasıdır.
  • İltihaplanmış ve enfekte hale gelmiş kızlık zarlarında zedelenmeler sonucunda şiddetli ağrıların ortaya çıkabilmesi de mümkündür.
  • Şişlik ve benzeri hassasiyet yine gözlemlenebilir önemli belirtiler arasında yer almaktadır.
  • Kızlık zarının enfeksiyon ile iltihaplanması durumunda bölgesel akıntılar gözlemlenebilir

Gibi temel faktörler kızlık zarı zedelenmesi belirtileri arasında en ön plana çıkanlardır.