Ürojinekoloji

İdrar kesesi sarkması

İdrar kesesinin vajinal bölgenin üst ön bölgesinden şişkinlik yapacak şekilde sarkması durumudur. Hastalarda öksürürken, gülerken, günlük işlerini yaparken idrar kaçırma şikayetine sebep olur. Cinsel ilişki sırasında idrar kaçırma yaşanabilir. Özel tekniklerle hastanın doğal dokuları kullanılarak veya mesh (yama) denilen özel tıbbi malzemelerle bu sarkmalar düzeltilir.

Stres tipi idrar kaçırma

Öksürük, gülme, hapşırma veya egzersiz yaparken idrar kaçırması olan kadınlar küçük cerrahi prosedürlerle tedavi edilebilir. Bu işlemler pelvik tabanı destekleyen fizik tedavilerle ve egzersizlerle de desteklenir.

Aşırı aktif mesane

Sık sık idrara çıkma, idrar hissinin ani gelmesiyle istemsiz idrar sızdırma, idrar geldiğinde tuvalete yetişememe şikayeti olan kadınlar çeşitli ilaçlarla, özel egzersizlerle veya ameliyatla problemlerinden kolaylıkla kurtulabilirler.

İdrar kaçırma şikayetlerinde botox tedavisi

Aşırı aktif mesane ve idrar kaçırma şikayetlerinde etkili olan bir yöntemdir. Muayenehane şartlarında kesiye gerek duyulmadan uygulanabilir ve hasta işlem sonrası hemen günlük işlerine devam edebilir.

Rektosel - Enterosel

Vajinanın arka taban bölgesinde meydana gelen, bağırsakların vajinayı aşağı doğru iterek çıkıntı şeklinde sarkmasıdır. Kabızlık, ağrı gibi şikayetler yapabilir. Çeşitli cerrahi tekniklerle bu bölgenin normal anatomisine kavuşması sağlanır.

Rahim sarkması

Rahimin vajinal bölgeden dışarıya doğru sarkması durumudur. Hastalar vajinal bölgede ellerine yumru şeklinde bir kabarıklık geldiğinden, kasık ağrısından, tuvalete çıkarken zorlanmaktan, sürekli idrar varmış hissinden, aşağıya doğru basınç hissetmekten yakınırlar.  Vajinal bölgeden dışarıya doğru bombeleşen kitle görüntüsü de hastayı rahatsız eder.  Hem cerrahi hem de cerrahi olmayan yöntemlerle tedavi edilebilir.