Rahim Sarkması Nasıl Görünür?

Rahim Sarkması Nasıl Görünür?

Çeşitli belirtiler dahilinde anlaşılabilen rahim sarkması, kişi sağlığından çok ciddi olumsuzluklara neden olmaz. Bilindiği üzere rahim, döllenen yumurtanın yerleştiği, büyüdüğü ve yumurtanın doğum zamanına kadar gelişme gösterdiği alan olarak bilinmektedir. Hiç doğum yapmamış olan kadınlarda rahim 5-6 cm iken doğum yapmış kadınlarda 6-7 cm büyüklüğünde olabilmektedir.

Rahim sarkmasının nasıl ortaya çıktığı ve tedavi yöntemlerinin neler olduğu pek çok insan tarafından merak edilen hususlardan bir tanesi olarak karşımıza çıkmaktadır. Peki rahim sarkması tam olarak nedir ve belirtileri nelerdir?

Rahim Sarkması Nedir?

Birçok kadında görülebilen rahim sarkması, ligament olarak adlandırılan bağ dokularının ve pelvis kaslarının zayıflaması ile birlikte ortaya çıkan bir rahatsızlıktır. Çoğunlukla yaşın artması ile görülmekte olup daha genç yaşlarda da fazla doğum yapılması ile rahim sarkmasının görülebildiği bilinmektedir.

Rahatsızlık kapsamında rahim bulunduğu yerden aşağı doğru sarkmaktadır. Hastalığın şiddetlenmesi durumunda ise rahim dudaklarının vajina dışına sarktığı görülmektedir. Pek çok belirtiye sahip olan rahim sarkmasının çeşitli tedavi yöntemlerinin olduğu da bilinmektedir. Peki rahim sarkması belirtileri nelerdir?

Rahim Sarkması Belirtileri Nelerdir?

Rahim sarkmasının anlaşılmasını mümkün kılan çeşitli belirtiler bulunmakta olup bu belirtiler genel olarak aşağıdaki gibi sıralanabilmektedir:

• Bağırsak problemleri
  • Çekilme hissi
  • Karnında alt kısmında ağırlık hissi
  • Vajinadan dışarı doku çıkması
  • Vajinal kanama
  • Cinsel ilişki sırasında ağrı
  • İdrar yapma güçlüğü
  • Vajinal akıntının normalden daha fazla olması
  • İdrar kaçırmak

Yukarıdaki belirtilerden herhangi birine sahip olan bireylerin doktora görünmesi ve var olan şikayetlerini doktora anlatması çok önemlidir.

Rahim Sarkması Sebepleri Nelerdir?

Rahim sarkmasına neden olan pek çok etken bulunmakta olup bu etkenler genel olarak aşağıdaki gibi sıralanabilmektedir:

• İri bebek doğurmak
  • Obezite
  • Kronik öksürük
  • İleri yaş
  • Çoğul gebelik
  • Çok kere doğum yapmak
  • Kronik kabızlık
  • Aile öyküsü
  • Ağır kaldırmak
  • Doğum sırasında meydana gelen travmalar
  • Östrojen hormon seviyesi düşüklüğü
  • Geçirilen pelvis operasyonları

Rahim sarkması sebeplerine bağlı olarak çeşitli tedavi yöntemleri uygulanmaktadır. Peki rahim sarkması tanı yöntemleri nelerdir?

Rahim Sarkması Tanı Yöntemleri Nelerdir?

Rahim sarkması tedavi edilmezse ne olur sorusu pek çok insan tarafından sorulmaktadır. Her hastalığın uygun şekillerde tedavi edilmesi gerekmektedir. Zamanında tedavisi yapılmayan hastalıkların daha sonra faklı şekilde kendini belli edeceği bilinmektedir. Bu bağlamda rahim sarkmasından şikayetçi olan kişilerin doktor kontrolüne gitmesi ve hastaya rahim sarkması tanısı konulması çeşitli yöntemler uygulanması gerekmektedir. Peki rahim sarkmasının tanı yöntemleri nelerdir?

Bazı kadınlarda rahim sarkmasının belirtileri görülmeyebilmektedir. Buna rağmen rutin kontroller sırasında rahim sarkmasının varlığı anlaşılabilmektedir. Şiddetli belirtilere sahip olan kadınlar doktora gittiklerinde doktor, kişinin aile öyküsünü dinleyerek tanı sürecine başlamaktadır. Tıbbi öykü sonrasında doktor pelvik muayene yapmaktadır. Muayene esnasında doktor, hastanın ıkınmasını ve idrarını tutuyormuşçasına bazı kaslarını çalıştırmasını istemektedir. Yapılan muayeneler sonrasında hastalığın tanısı konulmakta ve ardından tedavi yöntemleri belirlenmektedir. Peki rahim sarkması tedavisi nedir?

Rahim Sarkması Tedavisi Nasıl Yapılır?

Rahim sarkmasının tedavisinde hastalığın şiddeti ön planda yer alan bir husustur. Bu bağlamda aşağıdaki tedavi yöntemlerinin uygulandığını ifade etmek gerekmektedir:

• Hafif şiddetli rahim sarkmalarında çoğunlukla tedaviye ihtiyaç duyulmamaktadır.
  • Şiddetli rahim sarkmalarında tedavinin planı kişinin gebelik isteyip istemediğine göre değişiklik göstermektedir. Gebelik planlamakta olan kişilerde genellikle vajinal pesser uygulanmaktadır.
  • Rahim sarkmasının ileri boyutta olması, kişinin cerrahi müdahale ile tedavi edilmesini zorunlu kılmaktadır. Rahim sarkması ameliyatının üç farklı şekilde gerçekleştiği bilinmektedir. Bu ameliyatlardan ilkinde zayıflamış pelvik dokuları, hastanın farklı bölgelerinden alınan dokular veya sentetik dokular ile yer değiştirilmektedir. Histerektomi ise bir diğer seçenek olarak görünmektedir. Çok şiddetli rahim sarkmalarında tercih edilen bu ameliyat yönteminde kapalı ameliyat ya da açık ameliyat gerçekleştirilmektedir. Bir diğer ameliyat yöntemi ise cinsel olarak aktif olmayan kişilere uygulanmaktadır. Bu yöntem dahilinde vajene kapatılmaktadır.

Rahim sarkması tedavisinin farklı şekillerde gerçekleştirildiği bilinmektedir. Rahim sarkmasından şüphelenen kadınların mutlaka doktora görünmesi ve doktor kontrolünde bulunması çok önemlidir. Doktor, gerekli tanı yöntemlerini uyguladıktan sonra hastalığın teşhisini koymakta ve gerekli tedavi yöntemleri bağlamında hastayı tedavi etmektedir. Bu bağlamda kişilerin doktor tarafından önerilen tedavi yöntemlerine uygun bir şekilde hareket etmesi gerekmektedir.