Gebelikte Bağışıklık Sistemi Zayıflar mı?

Gebelikte Bağışıklık Sistemi Zayıflar mı?

Hamilelerin bağışıklık sistemi güçlü müdür sorusu pek çok insan tarafından merak edilen hususların başında yer almaktadır. Bilindiği üzere hamilelik esnasında kadınların vücutlarında çeşitli değişiklikler meydana gelmektedir. Bu değişikliklerden bir tanesi de gebe kadınların bağışıklık sisteminin güçsüzleşmesidir.

İnsan vücudu için oldukça önemli olan bağışıklık sistemi vücudun bakteri, virüs vb. organizmalardan korumakta olup kişinin hastalıklara karşı güçlenmesini sağlamaktadır. Oldukça önemli görevlere sahip olan bağışıklık sisteminin güçlü tutulması için çeşitli adımların atılması gerekmektedir. Peki ama bağışıklık sistemi tam olarak nedir? Hamilelerin bağışıklık sisteminde güçsüzleşme meydana gelir mi?

Bağışıklık Sistemi Nedir?

Koruyucu bir sistem olarak bilinen bağışıklık sistemi, vücudu dışarıdan gelen her türlü zararlı etkiye karşı korumaktadır. Bunun yanı sıra bedenin içerisinde bulunan ve yabancı madde olarak algılanan her türlü madde, bağışıklık sisteminin yardımıyla vücuttan temizlenmektedir. Pek çok önemli göreve sahip olan bağışıklık sisteminin tıp dünyasındaki karşılığı immün sistemdir. Vücut açısından son derece önemli olan bağışıklık sisteminin zayıflamasının nedenleri nelerdir? Öte yandan gebelikte bağışıklık sisteminde görülen değişiklikler nelerdir?

Bağışıklık Sistemi Neden Zayıflar?

Pek çok önemli görevi olan ve vücudu hastalıklara karşı koruyan bağışıklık sisteminin bazı durumlarda güçsüzleştiği görülmektedir. Oldukça karmaşık bir yapıya sahip olan bağışıklık sisteminin zayıflamasının nedenlerini genel olarak aşağıdaki gibi sıralamak mümkündür:

• Dengesiz beslenme
  • Aşırı kilo ve obezite
  • Alkol, sigara ve uyuşturucu gibi maddelerin kullanılması
  • Güneş ışığından az yararlanılması
  • Uykusuzluk
  • Soğuk hava
  • Yorgunluk

Bu ve bunun gibi nedenlerin tamamı bağışıklık sisteminin güçsüzleşmesine sebebiyet verebilmektedir. Kişinin hastalıklardan korunmasına yardımcı olan bağışıklık sisteminin güçlü tutulması çok önemlidir. Bunun yanı sıra bağışıklık sisteminin zayıflaması vücutta çeşitli etkilere neden olabilmektedir. Bu bağlamda bağışıklık sistemi zayıf olan kişilerin aşağıdaki durumlarla karşılaşabileceğini ifade etmek gerekmektedir:

• Kilo kaybı
  • Halsizlik
  • Kanser
  • Kalp ve damar hastalıkları
  • Hastalıkları kolayca atlatamamak
  • Kronik tekrarlayan enfeksiyonlar
  • Sık sık hastalanmak
  • Uçuk çıkması

Bağışıklık sisteminin zayıflaması ile birlikte vücutta yukarıdaki etkilerin görülmesi olanaklıdır. Peki hamilelerin bağışıklık sistemi güçlü müdür? Eğer güçlü değilse bağışıklık sistemini güçlendirmek için yapılması gerekenler nelerdir?

Hamilelikte Bağışıklık Sistemi Zayıflar mı?

Pek çok insan hamilelikte bağışıklık sisteminin zayıf olup olmadığını merak etmektedir. Konu ile ilgili uzmanlar tarafından yapılan açıklamalar, hamilelik sırasında kadınların bağışıklık sisteminde zayıflama olduğudur. Bilindiği üzere bir kadın hamile olduğunu öğrendikten sonra kadının vücudunda çeşitli değişiklikler meydana gelmektedir. Bu değişikliklerden bir kısmı fizyolojik olmakla beraber bir kısmı ise psikolojiktir.

Hamilelik esnasında vücutta üretilen hCG hormonu vücuda pek çok etkide bulunmaktadır. Bu etkilerden bir tanesi olan bağışıklık sisteminin güçsüz olması, kadının hastalıklara karşı kendini koruyamamasına neden olmaktadır. Bilindiği gibi özellikle hamileliğin ilk dönemlerinde kadınlarda mide bulantısı görülmekte olup bu ise kişinin iştahsız olmasına ve düzgün bir şekilde beslenememesine neden olmaktadır. Hamilelikte bağışıklık güçlendirici besinler tüketilmesi, gebenin bağışıklık sisteminin güçlenmesini sağlayacağından bu dönemde kişinin yediklerine özen göstermesi gerekmektedir.

Hamilelikte Zayıf Bağışıklık Sisteminin Etkileri Nelerdir?

Birçok insan, gebelik sırasında bağışıklık sisteminin ne gibi etkileri olduğunu merak etmektedir. Gebelikte bağışıklık sisteminde görülen değişiklikler nelerdir sorusu kapsamında verilecek cevap, hamile bir kadının vücudunda ne gibi değişiklikler olduğunu göstermesi bakımından çok önemlidir.

Hamilelik sürecinde bağışıklık sisteminin zayıflamasının etkilerinden bir tanesi olarak vücutta iltihaplanma riskinin artmasını söylemek mümkündür. Öte yandan grip vb. hastalıklara yakalanma riskinde de artış olmaktadır. Bunların yanı sıra gebelik sürecinde kontrol altında tutulan tansiyonda da artış gözlemlenebilmektedir. Bu durumların tamamı hem anne adayının hem de bebeğin zarar görmesine neden olabilmektedir. Bu nedenle gebelik sırasında bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinin gerektiğini ifade etmek gerekmektedir.

Hamilelikte Bağışıklık Sistemini Güçlendirmenin Yolları

Hamilelik sürecinde kadınların bağışıklık sistemini güçlendirmek adına çeşitli besinleri tüketmesi ve sağlıklarına dikkat etmesi gerekmektedir. Bu bağlamda hamilelikte bağışıklık güçlendirici besinler tüketilmesinin önemli olduğunu ifade etmek gerekmektedir. Besin değeri yüksek gıdaları aşağıdaki gibi sıralamak mümkündür:

• Vitamin ve mineral bakımından zengin olan sebze ve meyveler
  • Proteini yüksek olan yumurta
  • Süt ve et
  • Brokoli, ıspanak, lahana gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler
  • Kırmızı et ve beyaz et

Bu ve bunun gibi gıdaların hamilelik sürecinde tüketilmesi bağışıklık sisteminin güçlenmesi açısından çok önemlidir.