Düzce'de ilk kez rahmin kapalı ameliyatla alınması operasyonu yapıldı

Düzce Atatürk Devlet Hastanesi'nde ilk kez Laparoskopik Histerektomi (rahmin kapalı ameliyatla alınması) ameliyatı yapıldı.

Atatürk Devlet Hastanes'inde Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op.Dr. Ozan Doğan tarafından ilk kez Laparoskopik Histerektomi ameliyatı yapıldı. Operasyon hakkında bilgiler veren Op.Dr. Doğan, "Kapalı rahim alma ameliyatlarında göbek deliğindeki küçük kesiden girilip, 'laparoskop' adı verilen optik aletle karın içi organlar görülerek ince cerrahi aletler yardımı ile yumurtalıklar ve rahim çıkarılıyor. Bilindiği üzere açık rahim ameliyatlarında görülen operasyon yerinde ağrı, büyük yara izi ve uzun iyileşme süreçleri yerine kapalı rahim ameliyatları tüm bu durumları ortadan kaldırdığı gibi cerrahinin süresini ve hastanede kalış süresini de azaltmaktadır. Hasta bir gün sonra taburcu edilebilmektedir. Bu yöntemle gerçekleştirilen operasyonlarda hastaların iş başı yapma süreleri 2 hafta içerisinde gerçekleşebiliyor. Bir çok hastada operasyon 1 saat kadar sürüyor ve kan kaybı çok az seviyede olmaktadır. Ameliyat sonrası ağrı çok az hissedildiği için geleneksel cerrahide kullanılan ağrı kesicilere gerek kalmamaktadır" dedi.